„Soha nem állította az X-Faktor, hogy a legjobb hangot keresi – ezt már Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója mondta lapunk megkeresésére. – A hang önmagában kevés a sikerhez, az csak az egyik tényező. Sokkal több minden kell hozzá. Elismerem, hogy például egy jó sztori is. A legfontosabb azonban továbbra is, hogy az a bizonyos x-faktor megvan-e az adott jelentkezőben."  www.hir24 Kétmilliós recept

„Semmilyen szempontból nem kreált, amit a nézők látnak. Lehet ugyan bizonyos történeteket hangsúlyosabban megjelentetni, de kitalálni, úgy, hogy azok valójában nem is léteznek, lehetetlen feladat lenne, hiszen nem színészekről van szó. Pillanatok alatt lebuknának. Ez szerintem sokkal inkább szerkesztői érzék kérdése, ami régen is megvolt, csak akkor talán még nem volt ennyire hangsúlyos" – nyilatkozta a programigazgató.

„A casting a kulcsa mindennek. Akkor a legsikeresebb egy tehetségkutató, ha ügyesen rendezi meg a drámákat. Mert még ha a nézők többsége tisztában is van azzal, hogy soha nem kerülhet arra a színpadra, és maximum a zuhany alatt lehet sikeres, elhiszi, hogy hétköznapi csodák igenis léteznek. Pedig, ha a mélyére ásnának a dolgoknak, előbb-utóbb megtalálnák a hazugságot, és látnák, hogy egy furcsa színjáték zajlik a szemük előtt."  Réz András esztéta

Ez a műsor érzelmeket kelt. Odaállít egy-egy ember mellé, vagy éppen ellene. Ez elég motivációt ad a műsor követéséhez, ami a nézettséget növeli. Valahol ez a leglényegesebb a mai médiában. Természetesen nem állítható, hogy az ott megjelentek éneke, tudása ne lenne fontos. De inkább a show. " Színház az egész világ". Ezzel nincs is semmi baj, hiszen ez egy ilyen műsor. De az emberek nagy többsége igény szinten akarja hinni, hogy vannak csodák és a közmunkaprogramból, gereblye mellől, karaoke bárból, a fürdőszobából bárki befuthat. Nyilván igen, ha a főszerkesztő is úgy akarja. De inkább valóban jól szerkesztett, összerakott programról van szó, melynek vannak alkotó elemei. Drámaiság, sztori, egyéni sorsok, történetek és a végén még időnként jó hang is.

Sok ember fennakad, hogy miért pont a Zámbó gyerek, meg Adél jutott tovább. Rengetegen kommentelnek, hogy ezek után nem fogják tovább nézni, mert itt botfülű a zsűri. Küldik a leveleket. Fortyognak. "A szerkesztőket nem lehet hibáztatni azért, mert a mentorok így vagy úgy döntöttek: még akkor sem, ha volt némi nyomás rajtuk, hogy olyanokat válasszanak, akik érdeklik a nézőket, életvidám, bájos karakterük vagy épp országszerte ismert apjuk miatt. Feróéknak van ebben rutinjuk, maguktól is tudják, hogy a show-biznisz részei, tudják, kik kellenek az élő show-ba. Nem újdonság, és a lazuló tévések el is szokták mondani újságíróknak a bárpult mellett, kötetlen beszélgetés során: ők nem az igazságot keresik, nem akarják, hogy a döntések mindenkinek megfeleljenek, hiszen elsősorban tévéműsort készítenek, és csak másodsorban tehetségkutatót, a valóságshow eszközeivel." origo nem a hang a legfontosabb

Hol a pohár helye?

A zsűri tagja, Geszti Péter, még 2010-ben ezt nyilatkozta egy interjúban mielőtt felkérték volna: "Annak ellenére, hogy tehetségkutatóként határozzák meg ezeket a műsorokat, mindenki tudja, hogy ez egy zenei valóságshow. A szereplők a nézők szeme előtt válnak hőssé. A felelősség nemcsak a műsor készítőit, a zsűrit, hanem a szereplőket is terheli, hiszen láttak már ilyen produkciót. Nem mindegy, hogy a győztesek milyen szakembereket tudnak maguk mellé állítani, ami azért is nehéz, mert a magyar könnyűzenei piac kicsi és alulfinanszírozott." tehetségkutató.info

Hozzáteszi, hogy inkább ezzel legyenek ismert emberek, mint egy nadrágletolással egy kukkoló műsorban.

Lehet elégedetlenkedni az " igazságtalan" döntések miatt, de minek. Kezeljük helyén a dolgokat. Remélem az ide jelentkezők is tisztában vannak mindezekkel. Legyen csak az ami. Szórakoztatásra kitalált játék erős kontroll alatt. Bár szó se róla, intenzív érzelmi hullámokat indít.

 

Én nem nézem, de nekik drukkoltam:                Három lány

  1/ Ónodi János.  2/  Ekanem Bálint Emota.  3/ Danics Dóra.

 

Hozzászólások