Kedd reggel több rádióműsor, híroldal és a BKV ügyeiben általában jól értesült BKVFigyelő blog egybehangzó információja volt, hogy kirúgták a BKV-tól Bócsa Viktor buszvezetőt, miután az ATV riportot készített róla és sajátos vezetési stílusáról. Bócsa nemcsak vezette a buszt, hanem menetközben dumaszínház-stílusban szórakoztatta is az utasokat. Indulás előtt a repülőgépeken szokásoshoz hasonló biztonsági bemutatót tartott. A sofőr előadását zenés betétekkel is színesebbé tette, ezek között volt minden, a Latinovits-szavalattól a Hupikék törpikék zenéjéig, és általában nagy sikert aratott az utasok körében. A tévériportban azt mondta, a célja az volt, hogy felvidítsa a rosszkedvű utasokat.

Meghátrált a BKK, maradhat a viccelődő buszsofőr - index.hu

Több városi legendát is ismerünk humoros járművezetőkről. A vaknak beöltöző, utasaira frászt hozó, a kormánykereket hátragurító, az állomásokat humorosan bemondó buszsofőr története sokaknak ismert. És most itt van élőben, Bócsa Viktor személyében egy újabb humorizáló BKV alkalmazott, aki célul tűzte ki, jobb kedvre deríti utasait. Így az idő is gyorsabban telik, az utasok mosolyogva szállnak le és talán egy kicsit elnézőbbek a BKV hiányosságaival szemben.

Bócsa Viktor ötletét szabadalmaztatnám. Előírnám a járművezető-képzésen a humor-modult, a vicces megállóbemondó kurzust, az utasmegnevettettő továbbképzést. A kalauzoknak jegykezelésnél viccet kellene mondaniuk, büntetésnél pedig blicc-díjat kiosztani a lefülelt szabálytalankodóknak. És nem állnék meg itt. Az eladóknak, banki alkalmazottaknak, ügyfelekkel foglalkozóknak is ugyanezt írnám elő, megfűszerezve némi empátiafejlesztő tréninggel. Sőt minden emberrel foglalkozót (ide értve az összes egyházi személyt) beíratnék a "Hogyan derítsük jobb kedvre a másikat?" és a "Hogyan hallgassam meg úgy, hogy meghallgatva érezze magát?" továbbképzésekre. 

Az alapok elsajátításához nem kell tanfolyam. A basic képzést most, ingyen adom, miközben mosolyogva írom ezeket a sorokat. Nincs más dolga, mint felkelni a számítógép elől, az Önhöz legközelebb álló emberhez odalépni, őszintén rámosolyogni. Ez után kérdezze meg, hogy van az illető, és figyeljen is a válaszra! Kérdezzen vissza! Érdeklődjön! Ha ideje engedi, esetleg kávézzanak, teázzanak egyet! Ha a beszélgetés keretei engedik, szúrjon közbe néhány poént, szójátékot! Ha sikert arat, bátran folytassa! Ha ezzel megvan, nincs más hátra, mint lehetőségeihez mérten újra és újra alkalmazni ezt az apró kis receptet. Hosszú távon érdekes változásokra figyelhet fel mások Önhöz való viszonyulásában.

Természetesen mellékhatások jelentkezhetnek, úgymint: kevesebb idő a zsörtölődésre, fölösleges dolgokra, önmagába fordulás veszélyének csökkenése, emberi kapcsolatainak javulása. Amennyiben ezek a mellékhatások fellépnek, ne kérdezzen se orvost, se gyógyszerészt. Csak mosolyogjon bátran!

 

 

Hozzászólások