A mértékadó francia liberális lap szerint Orbán Viktor miniszterelnök péntek délelőtti sajtótájékoztatója előtt Brüsszel nem tudta, hogy „a költségvetési fegyelem, de egyben egyfajta gőgös nacionalizmus bajnokának" is számító Magyarország vajon csatlakozni akart-e Nagy-Britanniához az uniós megállapodás elutasításában.

Le Monde: Magyarország fegyelmezett, de gőgösen nacionalista - Index

A francia Le Monde-tól az Index közvetítésével megtudtuk, hogy Magyarország egy gőgösen nacionalista ország. Nem túl eredeti meglátás. Személy szerint már hozzá vagyok szokva, hogy magyarként mindig magyarázkodnom kell. Hosszú történet ez. Alant tehát nem fogok hosszú önvédelmi fejtegetésekbe kezdeni. Fölösleges és méltatlan. Szomorú vagyok. Inkább szeretettel meghívom a Le Monde-ot egy kis empátiakészség-fejlesztő kurzusra az otthonomba. Körülnézünk a konyhában, a nappaliban, bekukkantunk a speizba, a fűrdőszobába, sőt, még a hűtőt is kinyitjuk. Aztán megkérdezzük a Le Monde kedves munkatársát, vajon mit tükröz ez az átlag magyar háztartás? Ez lenne a nacionalista Magyarország? S mi a véleménye ezek után arról, hogy mértékadó (!) újságjában Európa nyilvánossága előtt egy egész országot nacionalistának bélyegez. Ennyi.

Ebelin Selection, Whirlpool, Auchan, Garnien, Braun, Dizzy Orange Nectar, Lidl, Colgate, Frotto, Signal, Splendid, Gorenje, Bosch, AEG, Ajax Floral Fiesta, Cif Power Cream, Frosch Ecological, Aloe Vera Dishwashing Lotion, Siemens No Frost, Schaub Lorenz, McEnnedy American Way Popcorn, FinCarré Alpenvollmilch, Band-Aid, Farmina Pet Foods, Interspar, Liebherr, dm, Bravos Classic, Completa Coffee Creamer, Tchibo, Aromata Structured Coffee Filter Papers, Spaghetti Cottura 7 Minuti, Knorr, Dr.Oetker, NiXe Tuna Steak, Lemon Water, Sissy, Heinz Tomato Ketchup, Nestlé Zott Jogobella, Digi, Panasonic, Sony, Tesco, Clin Windows&Glass, Samsung, Asus, Canon, Schwarzkopf, Schauma, Johnson&Johnson, Balea, Sunmilk, L'Oreal, Aquafresh, Adidas, Budmil, Coca Cola Light, Pall Mall, Skechers, E.on, Air Wick, Perwoll, Tarrago Shoe Cream, Coccolino, Vanish, Renault Thalia, Grace, Candy, T-Mobile, Ariel, Vix, Black Box, LaserJat, Samsonite, iPhone, Penny Market, Renault Laguna, Carefree, OralB, Ambipur, Gillette, Cornie de Farme, Cillit Bang, Sanea Dermo Sensitive, Philips, Ariel Actilift.

Nos, ennyit Magyarország nacionalizmusáról.

Egyébként a Renault, amit használok, nagyon jó autó, szeretem. Örülök, hogy én, a magyar nacionalista, ennyivel is támogathatom a természetesen nem nacionalista francia gazdaságot. S hogy milyen eredeti magyar termékkel láthatnám vendégül az én kedves látogatómat? Hirtelenjében nem is tudom. Ezen még gondolkodnom kell.

 

Hozzászólások