A brazil katolikus egyház több főpásztora felszólalt a Legfelsőbb Bíróság augusztus 3-án és és 6-án lezajlott meghallgatásán, hogy tiltakozzanak az abortusz legalizálása ellen. A Katolikus Egyház tanítására hivatkozva, mely az élet védelmére szólít fel, annak fogantatásától a természetes végéig, Ricardo Hoepers, Rio Grande püspöke, úgy nyilatkozott, a kérdés nem tartozik a Legfelsőbb Bíróság hatáskörébe. (...) Majd hangsúlyozta: a magzatra nem lehet úgy tekinteni, mint egy bármilyen testrészre. „Olyan, mintha egy epehólyagról beszélnénk, egy veséről vagy egy vakbélről, amit el kell távolítani, mert különben belehal a beteg. Rossz a fókusz” – mondta a főpásztor. Ricardo Hoepers elmondta, a középpontba a gyermek életét kellene helyezni. „Az élethez való jog a legalapvetőbb jog, ezért mindennél jobban kell védelmezni. Ez a jog az emberi létből fakad, nem az állam engedménye..."

Brazil főpásztorok szólaltak fel az abortusz legalizálása ellen - magyarkurir.hu

Mégsem enyhülnek az abortusztörvények Argentínában. Korábban arról lehetett olvasni, közel az abortusz liberalizációja a dél-amerikai országban, azonban a BBC tudósítása szerint az argentin parlament felsőháza 38-31 arányban leszavazta az erre vonatkozó javaslatot. Tehát hiába támogatta az alsóház a terhességmegszakítás lehetőségeinek kibővítését, a végső szó végül a szenátusé volt.

Mégsem enyhülnek az argentin abortusztörvények - mandiner.hu

Ellenzem az abortuszt, de ettől még világszerte nők ezrei döntenek percenként ennek legális vagy illegális módja mellett. Testi épség, magzati fogyatékosság, bűncselekmény, szociális háttér, karrier, időzítés, és megannyi más ok sorjázik egymás után. Ahány eset, annyiféle motiváció és/vagy nehézség az új élet ellen.

Örökbefogadó szülők gyakran találkoznak azzal a helyzettel, hogy gyermekük biológiai származása felől érdeklődők azzal próbálnak hízelegni, vagy elismerni egy örökbefogadót, hogy a kihordót szívtelen dögnek aposztrofálják. Pedig azok a nők, akik igent mondanak az életre, és kihordják a kisdedet, bátrabbak, mint azok, akik abortuszra mennek, és "nyomtalanul" túljutnak a problémán.

Általában a nemző felelőssége fel sem merül, pedig a problémák java része onnét gyűrűzik tovább, hogy a nemző nemet mond az új életre...

Argentínában most nem lazult a törvény. Most. Bár nem vagyok argentín-szakértő, mégis úgy gondolom, a globálisan terjedő énközpontú gondolkodás nem fogja ezt a változtatási kérést elengedni. Főleg az arányszámokat nézve kétséges, hogy meddig tudja majd tartani magát az életet keresztyén látásmóddal meghatározó vélemény. A keresztyén értékekhez ragaszkodó konzervatív gondolkodás ereje mutatkozik a 38:31-es eredményben. A római katolikus vélemény súlya még túlsúlyt jelent. De meddig?

Magyarországon régóta lazább a törvény. Önrendelkeznek a nők... Na ja, vagy sokkal inkább halálos ítéletet hoznak. Lelkigondozói beszélgetések során előfordul, hogy megvallja a nyomorúságának fő okát egy lány/nő/asszony. Nem török pálcát felette, inkább szánom, és megrendülök az átlépett élet felett. Előfordult már, hogy férfiember könnyek között mondta el, mennyire gyehennára való volt, amit tett azzal a lánnyal, akit nem vett feleségül, és túlnyomó részt emiatt döntött az abortusz mellett. Önrendelkezés vagy sokkal inkább önző rendelkezés...

Mit eredményez az abortusz? Belső (z)űr, elnyomott probléma görgetése, kihatás a következő kapcsolatokra és megszült gyermekekre. Osztom Ney véleményét, mely szerint, ahol van egy abortusz, ott mindenki abortusztúlélővé válik. Az utána születő, sőt az előtte születő gyermek(ek) is. A társadalmunk jelentős része pedig egyre inkább ilyen, sérelmeket és traumákat hordozó utódokból áll. A statisztikák adatai számok: abortusz következtében nem született meg ennyi meg ennyi gyermek; de elnémított beszédes számok ők, mert a létünk részei, testvéreink lettek volna.